armsforrojava

Ανοιχτή καμπάνια για την οικονομική και πολιτική στήριξη του αγώνα των ανταρτών και ανταρτισσών του YPG/YPJ

Το κίνημα των Κούρδων γυναικών

Leave a comment

από rebelian

 

Παρά την έκπληξη που οι φωτογραφίες έχουν δημιουργήσει, δεν έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στην ανάλυση του πώς και από πού αυτές οι ομάδες προέρχονται Η Dílar Dirik δραστηριοποιείται στο Κίνημα των Κούρδων Γυναικών και είναι ερευνήτρια του Κουρδικού και του γυναικείου κινήματος. Η συνέντευξη έγινε από την Marta Jorba και Maria Rodó ( από την φεμινιστική συλλογικότητα Gatamaula, στην Βαρκελώνη)

Τι πιστεύεται για τον τρόπο που αντιμετωπίζετε το ζήτημα;

Μετά την άνοδο του ισλαμικού κράτους ο κόσμος έχει συνειδητοποιήσει ότι υπάρχουν γυναίκες που αγωνίζονται στο Κουρδιστάν. Πολλοί άνθρωποι δεν γνώριζαν τι συνέβαινε στην περιοχή αυτή και έμειναν έκπληκτοι ότι οι γυναίκες σε μια κοινωνία που θεωρείται συντηρητική και κυριαρχείται από άνδρες πολεμούν και κερδίζουν μάχες ενάντια σε αυτή την  βάναυση οργάνωση. Τα καπιταλιστικά μέσα μαζικής επικοινωνίας, και ακόμη και τα περιοδικά μόδας σας, αυτό που έκαναν είναι να δράττονται των συγκυριών και να εργαλειοποιούν τον νόμιμο αγώνα των γυναικών αυτών, σαν να ήταν ένα είδος «σέξι» φαντασίας Δυτικού στυλ. Έχουν επικεντρώσει το ενδιαφέρον τους σε πολύ επιφανειακά στοιχεία, όπως «ότι οι μαχητές του Ισλαμικού Κράτους φοβούνται τις Κούρδες γυναίκες ότι αν μια από αυτές τους σκοτώνει δεν θα πάνε στον παράδεισο.” Αλλά αγνοούν ότι αυτό είναι ένα βαθιά περίπλοκο ζήτημα που πάει πολύ πέρα από τον ένοπλο αγώνα σε αυτή τη σύγκρουση. Αυτό που υπάρχει είναι ένα πολιτικό σχέδιο ριζοσπαστικής χειραφέτησης.
Ποιές είναι οι  YPJ και ποιος είναι ο ρόλος τους στη σύγκρουση;

Οι YPJ είναι αμυντικές δυνάμεις των γυναικών, αλλά υπάρχει ένας πολύ ευρύτερος αγώνας πέρα από το πεδίο της μάχης. Οι Yekîtiya Star είναι η οργάνωση ομπρέλα του κινήματος των γυναικών στην Rojava (Δυτικό Κουρδιστάν / βόρεια Συρία). Στα τρεις καντόνια της Rojava – στη μέση του πολέμου – οι κανόνες της συμπροεδρίας πληρούνται [όλες οι θέσεις-χρεώσεις πληρούνται από μια γυναίκα και έναν άνδρα], ποσόστωση και δημιούργησαν μονάδες υπεράσπισης των γυναικών, συμβούλια γυναικών, σχολεία, δικαστήρια και συνεταιρισμούς. Οι νόμοι έχουν ως στόχο την εξάλειψη των διακρίσεων λόγω φύλου. Για παράδειγμα, οι άνδρες που χρησιμοποιούν βία κατά των γυναικών δεν μπορούν να είναι μέρος της διοίκησης. Μία από τις πρώτες πράξεις της κυβέρνησης ήταν η ποινικοποίηση των καταναγκαστικών γάμων, της ενδοοικογενειακής βίας, των εγκλημάτων τιμής, της πολυγαμίας, των παιδικών γάμων, και της “τιμή της νύφης”. Δεν εκπλήσσει ότι πολλές άραβες γυναίκες, Τουρκάλες, Αρμένιες και Ασσύριες έχουν ενταχθούν στις ένοπλες ομάδες και στις διοικητικές υπηρεσίες της Rojava. Ο στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι η κοινωνία εσωτερικεύει και κατανοεί το γεγονός ότι η απελευθέρωση των γυναικών αποτελεί θεμελιώδη αρχή για την απελευθέρωση και τη δημοκρατία, και δεν είναι μόνο  ευθύνη των γυναικών. Η επανάσταση πρέπει να αλλάξει την πατριαρχική νοοτροπία της κοινωνίας. Σε αντίθετη περίπτωση, η ιστορία θα επαναληφθεί και οι γυναίκες, οι οποίοι συμμετείχαν ενεργά στην επανάσταση, θα χάσουν τα πάντα, αφού επιτευχθεί η “απελευθέρωση”. Αυτό είναι ό, τι συνέβη σε πολλές γυναίκες σε άλλα μέρη του κόσμου. Ως εκ τούτου, η έννοια της επανάστασης πρέπει να περιλαμβάνει ενεργά το 50% του πληθυσμού, εάν είναι να επιτευχθεί πραγματική ελευθερία.

Ποιες είναι οι σχέσεις μεταξύ των μονάδων υπεράσπιση των γυναικών (YPJ) και των Λαϊκών Μονάδων Άμυνας (YPG);

Και οι δύο ομάδες είναι δυνάμεις αυτοάμυνα της Rojava και είναι αλληλένδετες. Η YPJ (Μονάδες Άμυνας των γυναικών) δεν υπόκειται στον YPG (Μονάδες Λαϊκής Άμυνας), Είναι απλά μια ομάδα γυναικών που διοργανώθηκε ανεξάρτητα για να διεξάγει στρατιωτικές επιχειρήσεις και εκπαίδευση. Αλλά δεν πρέπει όλες οι γυναίκες να ενταχθούν στην YPJ, δεδομένου ότι οι ομάδες δεν διαχωρίζονται κατά φύλο. Και οι δύο επικεντρώνονται στην ιδεολογική και πολιτική εκπαίδευση, αλλά η YPJ δίνει μεγάλη έμφαση στην εκπαίδευση και την χειραφέτηση των γυναικών.

 

Ποιες είναι οι συνέπειες των σημερινών επιθέσεων στην οικοδόμηση του πολιτικού σχεδίου στην Rojava; Και ειδικά για τις γυναίκες και τον αγώνα για την απελευθέρωση των δύο φύλων;
Δυστυχώς, λόγω της έντασης του πολέμου, πολλά από τα έργα ενδέχεται να μην λειτουργούν όπως θα έπρεπε. Η επανάσταση στην Rojava είναι ιδεολογικά κοντά στο ΡΚΚ και το σύστημα που έχει εγκαθιδρυθεί βασίζεται στην έννοια της “Δημοκρατικής συνομοσπονδίας», που προωθεί την τοπική αυτοδιοίκηση και την ριζοσπαστικοποίηση της βάσης, την ισότητα των φύλων και του περιβάλλοντος, η οποία αμφισβητεί τα αυθαίρετα  υπάρχοντα σύνορα. Αλλά τώρα ολόκληρη η πόλη της Kobanê έχει κινητοποιηθεί για τον πόλεμο.

Ωστόσο, στο καντόνι της Cizîre, η οποία είναι η μεγαλύτερη και πιο σταθερή από τους τρεις νομούς, παρόλο τον πόλεμο έχουν δημιουργήσει πολλούς συνεταιρισμούς, σχολεία, συμβούλια, ακαδημίες και ανεξάρτητες δομές για τις γυναίκες. Για παράδειγμα, το Σεπτέμβριο του 2014, στο Qamishlo  ιδρύθηκε η Ακαδημία Κοινωνικών Επιστημών Μεσοποταμία.

Το οικονομικό και πολιτικό εμπάργκο πολέμου έχουν προκαλέσει την παραβίαση κάποιων στοιχείων της κοινωνικής επανάστασης. Αλλά αυτό αναγκάζει τους ανθρώπους να βρουν δημιουργικές λύσεις στα προβλήματά τους. Όταν βρίσκεται αντιμέτωπος με τον αποκλεισμό, οι άνθρωποι αφιερώνονται περισσότερο στη γεωργία τους συνεταιρισμούς και τις κοινότητες εργασίας. Αλλά φυσικά, η κρίση των προσφύγων, ο πόλεμος, οι εκτοπίσεις, τα τραύματα, είναι καταστάσεις που καθιστούν δύσκολη την υλοποίηση των δράσεων της δημοκρατικής αυτονομίας όπως θα θέλαμε.

Παρά την τρέχουσα προσοχή των μέσων ενημέρωσης σχετικά με αυτές τις πρόσφατες εξελίξεις, θα μπορούσες να μας εξηγήσει ποια ήταν η κατάσταση πριν;

Η επίθεση αυτή στην Kobanê είναι πραγματικά η τελευταία από τις πολλές επιθέσεις αυτού του έτους. Το ISIS είχε επιτεθεί στην Kobanê επανειλημμένα, λόγω της στρατηγικής και συμβολικής της σημασίας. Για δύο χρόνια, οι Κούρδοι έχουν αγωνιστεί στην Rojava τόσο εναντίον του καθεστώτος του Άσαντ [Πρόεδρου της Συρίας] όσο και έναντι των ριζοσπαστικών ισλαμικών δυνάμεων όπως η al-Nusra ή το ISIS. Αλλά ο αγώνας είχε αγνοηθεί πλήρως μέχρι στιγμής.
Οι Κούρδοι έχουν εδώ και χρόνια προειδοποιήσει τον κόσμο για τον κίνδυνο του ISIS  κατηγορώντας την Τουρκία, τη Σαουδική Αραβία και το Κατάρ ότι στηρίζει τους τζιχαντιστές στη Συρία. Ο γιος του Σαλίχ Μουσλίμ,  συμπρόεδρου του Κόμματος Δημοκρατικής Ένωσης (PYD) στην Rojava πέθανε μάχες ενάντια στο ISIS το 2013. Και αυτό ήταν ένα χρόνο πριν ο κόσμος γνώριζε την ύπαρξη του ISIS. Ο Μούσλιμ προσπάθησε να μιλήσει σε διάφορους διεθνείς παράγοντες, αλλά του αρνήθηκαν τις συναντήσεις και ακόμα και τις άδειες εισόδου . Παρά αυτές τις επιθέσεις, οι Κούρδοι εξαιρούνται επίσης από την ειρηνευτική διάσκεψη στη Γενεύη ΙΙ. Αλλά τα ίδια κράτη που είχαν προηγουμένως υποστηρίξει τους τζιχαντιστές είναι τώρα μέρος του συνασπισμού εναντίον τους. Και για άλλη μια φορά, ήταν οι Κούρδοι που πολέμησαν μόνοι στην Kobanê. Για ένα μήνα, ο κόσμος είχε πρόβλεψει ότι «η Kobanê θα πέσει ανά πάσα στιγμή.” Αλλά η Kobanê ακόμα όρθια χάρη στην εξαιρετική αντοχή, χάρη στην πολιτικοποίηση των ανθρώπων της. Οι πρόσφατες αεροπορικές επιδρομές έχουν βοηθήσει, αλλά δεν θα είχε αντέξει χωρίς τους ανθρώπους που  έμειναν εκεί και αγωνίζονται.

Και ποιος είναι ο ρόλος της Τουρκίας στη σύγκρουση;

Έχει επανειλημμένα δηλωθεί ότι η Τουρκία, προκειμένου να ανατρέψει τον Μπασάρ αλ-Άσαντ και να υπονομεύσει την αυτονομία των Κούρδων στη Συρία, υποστήριξε τους τζιχαντιστές στη Συρία οικονομικά, στρατιωτικά, υλικοτεχνικά και πολιτικά. Και το έκανε αυτό γιατί είναι ένας σημαντικός σύμμαχος του ΝΑΤΟ στην περιοχή.

Ο κόσμος ήταν συγκλονισμένος από το να βλέπει πώς ο τουρκικός στρατός στα σύνορα έβλεπε τουςμαχητές του ισλαμικού κράτους, αλλά να μην κάνει τίποτα. Ο Πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ακόμη  καθόρισε τους όρους για τη στήριξη της  Kobanê, υποστηρίζοντας ότι μια ουδέτερη ζώνη θα πρέπει να δημιουργηθεί στη βόρεια Συρία – βασικά μιλούσε για μια τουρκική κατοχή της Rojava. Επιπλέον, ότι οι Κούρδοι θα πρέπει να ενταχθούν στον Συρο-αραβικό, και αντιπολιτευόμενο Δημοκρατικό Κόμμα Ένωσης και θα πρέπει να αποστασιοποιηθούν από το Εργατικό Κόμμα του Κουρδιστάν, PKK.

Φυσικά, αυτοί οι όροι είναι απαράδεκτοι για τους Κούρδους, οι οποίοι αγωνίζονται για δύο χρόνια για να δημιουργήσουν και να υπερασπιστούν την περιοχή. Αυτοί οι όροι ήταν επίσης μια ανήθικη κατάχρηση της απελπιστικής κατάστασης στην Kobanê.ο  Sali Ο Muslim απάντησε ότι οι Κούρδοι  αγωνίζονται κατά του συριακού καθεστώτος στην Rojava στον οποίο έχουν αντιταχθεί από το 2004, “Ήμασταν βασανιζόμενοι, είναι ψέμα ότι συμμαχήσαμε με τον Ασάντ.”

Η Τουρκία πάντα παρουσίασε τον εαυτό της ως θύμα και αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στον αγώνα κατά του ISIS. Αλλά σε αυτόν τον πόλεμο, η Τουρκία δεν είναι θύμα, αλλά ένας ενεργός παράγοντας. Ο Ερντογάν πιέζει για την ουδέτερη ζώνη για μεγάλο χρονικό διάστημα. Πριν  την ήθελε ” για να καταπολεμήσει Άσαντ”. Αυτό που είναι σαφές είναι ότι η προτεραιότητά της Τουρκίας είναι να καταστρέψει την Rojava και όχι  το ισλαμικό κράτος.

Με την υποστήριξη στην Kobanê, ή τουλάχιστον χωρίς να επιτίθεται σε όσους θέλουν να την υπερασπιστούν, ο Ερντογάν είχε την ευκαιρία να αποδείξει τον ειλικρινή σεβασμό για την ειρηνευτική διαδικασία με το PKK. Αντίθετα, εγκέκρινε επιθέσεις εναντίον των Κούρδων που πέρασαν τα σύνορα για να υπερασπιστούν την Kobanê και βομβάρδισε το PKK, το οποίο συνδέεται με τις κουρδικές δυνάμεις στη Συρία, το οποίο απέκτησε διεθνή φήμη ως ο ισχυρότερος εχθρός του ισλαμικού κράτους. Με τις ενέργειες αυτές, ο Ερντογάν βοήθησε  έμμεσα όχι μόνο στην δημιουργία προϋποθέσεων για περαιτέρω επιθέσεις εναντίον της Kobanê από το ISIS, αλλά χρησιμοποίησε την πολιορκία ως χρυσή ευκαιρία για να αποδυναμώσει τον κουρδικό λαό, δείχνοντας δραματικά την πλήρη έλλειψη του ενδιαφέροντος για την σύναψη ειρήνης με το PKK.

Τούρκοι κυβερνητικοί αξιωματούχοι είπαν ότι το ΡΚΚ και το ισλαμικό κράτος είναι τα ίδια. Με τις ενέργειές του, ο Ερντογάν άφησε να εννοηθεί ότι ο δημοκρατικός σχεδιασμός της βάσης, με την ισότητα των φύλων και χωρίς αποκλεισμούς στην περιοχής είναι μία μεγαλύτερη «τρομοκρατική» απειλή, η οποία υπερτερεί του ISIS, που σταυρώνει, και συστηματικά βιάζει γυναίκες και τις πουλά ως σκλάβες του σεξ.

Οι συγκρούσεις μεταξύ των Κούρδων και των ισλαμιστικών και των ρατσιστικών ομάδων και την αστυνομία στην Τουρκία έχουν σκοτώσει πολλούς ανθρώπους. Οι Κούρδοι δεν θέλουν την τουρκική στρατιωτική επέμβαση. Μάλλον, θέλουν την Τουρκία να σταματήσει να υποστηρίζει τον ισλαμικό κράτος, να εγκαταλείψει το σχέδιο της ουδέτερης ζώνης και να αφήσει τους ανθρώπους και την βοήθεια να διασχίσουν τα σύνορα και να φτάσουν στην Kobanê.

Εάν η ειρηνευτική διαδικασία τελειώνει, αν το Ισλαμικό Κράτος διαπράξει σφαγή στο Kobanê, εάν περισσότεροι άνθρωποι σκοτωθούν σε συγκρούσεις στους δρόμους της Τουρκίας, οι Κούρδοι δικαίως κατηγορούν τον Ερντογάν και την κυβέρνησή του – αλλά και την αδράνεια της διεθνούς κοινότητας, η οποία  αποφεύγει την σύγκρουση με το τουρκικό κράτος, το οποίο στηρίζει τους τζιχαντιστές.

Πώς νομίζετε ότι θα μπορούσαν να βοηθήσουν τα άλλα πολιτικά κινήματα του κόσμου;

Τα άλλα κινήματα μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα. Για παράδειγμα, θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τα δίκτυα και τις επαφές τους για να κινητοποιήσουν τον κόσμο για την Kobanê. Θα υπάρξει μια παγκόσμια διαδήλωση την 1η Νοεμβρίου, για παράδειγμα. Μπορούν να ενθαρρύνουν τα πολιτικά κόμματα, τα μέσα ενημέρωσης και τις κυβερνήσεις τους για να πιέσουν την Τουρκία και με τη σειρά τους να στηρίξουν την διοίκηση της Rojava ενάντια του ISIS. Εκτός από αυτό, οι άνθρωποι χρειάζονται επείγουσα ανθρωπιστική βοήθεια με τη μορφή τροφής, ρουχισμού, κουβερτών, βιβλία, κ.λπ.

Μπορούν επίσης να μοιραστούν τις δικές τους εμπειρίες και προοπτικές για να βοηθήσουν την Rojava να πετύχει μακροπρόθεσμα. Θα μπορούσαν να οργανώσουν  αντιπροσωπείες να επισκεφθούν την περιοχή και να αρχίζουν να πλησιάζουν τις θεωρητικές προσεγγίσεις του εναλλακτικού συστήματος που είναι εγκατεστημένο στην Rojava.

Τι νομίζετε ότι ο φεμινισμός θα μπορούσε ή θα έπρεπε να μάθει απο τον αγώνα των Κούρδων γυναικών;

Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να μάθετε από την εμπειρία της Kobanê, στην Rojava και τον αγώνα των κούρδων γυναικών. Για την αριστερά θα έπρεπε να ήταν μια κλήση αφύπνισης για να συνειδητοποιήσει ότι δεν κινητοποιήθηκε εγκαίρως. Η δεξιά ήταν πολύ πιο γρήγορη στο να οικειοποιηθεί το νόμιμο αγώνα και να εργαλειοποιήσει την Kobanê για τις ρατσιστικές, Ισλαμοφοβικές ή ιμπεριαλιστικές ατζέντες της . Οι εσωτερικές ιδεολογικές συζητήσεις της αριστεράς άφησαν ένα βαρύ φορτίο για τους ανθρώπους στην Kobanê, που δεν έχουν την πολυτέλεια να συζητήσουν την ηθική του εμπορίου όπλων, επειδή πολιορκήθηκαν από ριζοσπάστες δολοφόνους αποφασισμένους να διαπράξουν γενοκτονία.
Ειδικά για τις φεμινίστριες, αυτή η αντίσταση θα πρέπει να παρέχει νέες πληροφορίες σχετικά με τους διάφορους τρόπους με τους οποίους οι γυναίκες, ιδιαίτερα σε αυτή τη φεουδαρχική πατριαρχική περιοχή, μπορούν να χειραφετηθούν. Οι γυναίκες στην Rojava δεν δίνουν μόνο ένα υπαρξιακή πόλεμο με το ISIS, αλλά, παράλληλα, πραγματοποιούν επίσης μια κοινωνική επανάσταση. Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης  σκιτσογραφούν τον αγώνα των γυναικών αυτών ως Δυτική, καπιταλιστική σέξι φαντασία, αλλά η αλήθεια είναι ότι οι γυναίκες αυτές οδηγούν ένα ριζοσπαστικό αγώνα, που μπορούν να αμφισβητήσουν το status quo πέρα από την κατάσταση πολιορκίας που επιβάλλονται από το ISIS. Με πολλούς τρόπους, ο αγώνας των γυναικών στην Rojava σπάει τα ανατολικά στερεότυπα των γυναικών της Μέσης Ανατολής ως φτωχά θύματα που χάνονται. Αλλά ίσως το πιο σημαντικό, είναι  ο κόσμος έχει μάθει ένα πράγμα: ότι υπάρχει ελπίδα ακόμα και όταν είστε εντελώς περιβαλλόμενοι από το σκοτάδι. Ότι ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός.

Αυτή η δύναμη πρέπει να αναζωπυρώσει την ελπίδα σε μια Μέση Ανατολή που σπαράσσεται από άδικους πόλεμους, εθνοτικές εντάσεις και σεχταρισμό. Η ανεξάρτητη δημοκρατία και η βιώσιμη ειρήνη είναι δυνατή. Η ελευθερία δεν είναι μια ουτοπία. Και αυτό που έχει φανεί είναι ότι το να επιλέξουν το «μικρότερο κακό» δεν είναι η μόνη επιλογή, σε αντίθεση με ό, τι το πλαίσιο της Αραβικής Άνοιξης σκεφτόταν.

Πώς νομίζετε ότι θα είναι η κατάσταση σε ένα χρόνο; και σε δέκα χρόνια;

Είναι πολύ δύσκολο να προβλέψουμε αφού πριν από ένα χρόνο, κανείς δεν θα έλεγε ότι το ISIS  θα αποτελούσε ένα παγκόσμιο πρόβλημα, ότι οι Yezidis θα ζούσαν μία γενοκτονία ή ότι η Kobanê θα έμενε στην ιστορία για την ηρωική πάλη της. Αλλά νομίζω ότι τις τελευταίες εβδομάδες ο κόσμος έχει συνειδητοποιήσει πολλά πράγματα, όπως το αληθινό πρόσωπο της Τουρκίας. Έτσι, δεν μπορώ να προβλέψω τίποτα, αλλά αυτό που μπορώ να πω είναι αυτό που ελπίζω.
Ελπίζω η διοίκηση της Rojava να αναγνωριστεί χωρίς να συνπλακεί από τις ηγεμονικές δυνάμεις. Ελπίζω ότι οι εθνοτικές και θρησκευτικές κοινότητες, μετά από αυτόν τον πόλεμο, θα είναι ακόμη σε θέση να κοιτάζονται πρόσωπο με πρόσωπο. Ελπίζω ότι οι γυναίκες θα εξακολουθούν να φέρουν το λάβαρο της επανάστασης, χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η απελευθέρωση των γυναικών. Αλλά για να συμβεί αυτό, όλοι πρέπει να κάνουμε περισσότερα για να στηρίξουμε την επανάσταση.

Αν μια γυναίκα που σήμερα, αγωνίζεται στην Kobanê θα μπορούσε να στείλει ένα μήνυμα να ακουστεί σε όλο τον κόσμο, τι νομίζεις ότι θα έλεγε;

Δεν θέλω να μιλήσω “για λογαριασμό” των γενναίων γυναικών που αγωνίζονται στην Kobanê επειδή πολλοί άνθρωποι προσπαθούν τώρα να μιλήσουν γι ‘αυτούς. Αντ ‘αυτού, μπορώ να συνοψίσω αυτό που πολλές λένε:

Ο αγώνας πηγαίνει πολύ πιο πέρα από τον πόλεμο ενάντια στο ISIS. Παλεύουν για μια ελεύθερη κοινωνία στην οποία διαφορετικές εθνοτικές και θρησκευτικές κοινότητες συνεργάζονται, όπου οι γυναίκες είναι ελεύθερες. Υπερασπίζονται τα δικαιώματα των γυναικών παντού.

Κατά τη διάρκεια της απεργίας πείνας, λάβαμε ένα τηλεφώνημα από την Kobanê. Αντί να  ενθαρρύνουμε εμείς εκείνες,  εκείνες αντέδρασαν πρώτες και προσπάθησαν να μας ενθαρρύνουν  στέλνοντας τις ευχές και την αλληλεγγύη τους!

Έτσι, πέρα από τα λόγια, οι άνθρωποι  και ιδιαίτερα οι γυναίκες της Κομπανί, μέσα από τις δράσεις και το θάρρος τους, έχουν πει πολλά πράγματα. Μας έδειξαν το αληθινό νόημα του κουρδικού δημοφιλούς συνθήματος: “Berxwedan Jiyan e” – “Η αντίσταση είναι η ζωή.”

Advertisements

Author: Gulai Pole

Born into an impoverished Ukrainian peasant family at Gulai Pole in 1888, i had labored on a farm as a small child for a number of years.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s